marți, 30 septembrie 2014

Trezirea, a trecut luna septembrie!

Pentru rubrica "Meloman pentru o zi"
Melodia "Trezeste-ma atunci când luna septembrie s-a sfârsit" a grupului punk-rock american Green Day format din Billie Joe Armstrong - chitară, voce, Mike Dirnt - acompaniament vocal, bas și Tré Cool - percutie, a fost lansata în septembrie 2004, pe albumul intitulat " American Idiot".
Melodia - ca de altfel întreg albumul, critica politica americana în legatura cu interventiile militare pe teritorii straine, precum și influența mass-media asupra judecății și alegerilor pe care oamenii de rând le fac. Melodia "Wake me up when September ends" este un apel la pace în lume.
Videoclipul (jucat de Evan Rachel Wood și Jamie Bell) prezinta povestea de iubire a doi tineri despartiti în momentul în care baiatul se înroleaza si este trimis în razboi sa reprezinte tara. Daca povestea are final fericit, nu se stie...

"American Idiot" a urcat înca în prima saptamâna de la lansare pe cele mai înlate pozitii în Chartul international si deja în prima săptămână s-a vândut în mai mult de 1,5 milioane de exemplare. A fost albumul cu cea mai buna vânzare din lume în anul 2005. În plus, acesta a adus formatiei Green Day un premiu Grammy (formatia detine patru Gramy) pentru "Cel mai bun album rock". Cu vânzari de peste 14 milioane de exemplare, albumul se afla în prezent pe locul 13 în topul celor mai de succes albume din lume, în deceniul 2000-2009.

14 comentarii:

  1. Incertitudinea finalului ne mai dă totuși o șansă la unul pe placul nostru, nu? Este o strategie bună....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact asa s-a vrut... mrsajul este "treziti-va, inca mai puteti schimba ceva. Destinul este in mainile voastre"
      Eu nu sunt adepta stilului punk-rock insa piesa aste este exceptionala.
      O zi faina! :-) si un start bun in OCTOMBRIE :-)

      Ștergere
  2. la birou nu pot accesa youtube, voi asculta acasa...
    pup draga mea draga, frumoasa sa-ti fie ziua! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Precis cunosti piesa. E draguta :-)
      Un sfarsit de septembrie frumos si tie, draga mea draga.
      Mai sunt doua ore la serviciu dupa care... voi asculta un cu totul si cu totul alt gen de muzica :))) Oktoberfest - cel original, in München.

      Ștergere
    2. Da,a trecut si septembrie.Fara un mesaj s-a dus ca o "parere".Numai bine draga mea!

      Ștergere
  3. "Wake Me Up When September Ends" e una dintre melodiile mele preferate. Multumesc ca mi-ai reamintit de ea, Carmen.
    Zi frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cunosc piesa, imi place, stiam mai putin informatiile despre mesajul si scopul albumului.
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. mi-a placut piesa asta de cand am auzit-o prima data! dar mai ales clipul...e ...e cum nu ar trebui sa fie....
    te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu este corect. O ascult pe repeat si nu mai satur !

    RăspundețiȘtergere
  7. O piesa cu un mesaj clar! Nu o stiam... Start excelent si pozitivitate in toate, asemenea! Alexa

    RăspundețiȘtergere
  8. Nici eu nu o ştiam şi mi-a plăcut. De asemenea, şi mesajul.
    Când a mai zburat şi septembrie, oare?

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu m-as culca la inceputul lui septembrie si m-as trezi fix la inceputul lui mai. Tot ce este intre nu prezinta interes.

    RăspundețiȘtergere
  10. Of, dar repede a mai trecut şi septembrie... La fel va trece şi octombrie... De-asta toamna este atât de plină de melancolii, de nostalgii...
    Zile frumoase, dragă Carmen! :-)

    RăspundețiȘtergere
  11. Am ascultat si eu acum aceasta melodie, sincer acest cantec nu il stiam, dar cum la tine totul este descris si ne oferi multe detalii am fost foarte incantata sa il ascult... pana la urma, nu stiu parca mi se pare trist...
    notiunea de pace mi se pare atat de voalata intr-o lume atat de cruda - cea din zilele noastre
    Un inceput de octombrie frumos iti doresc!

    RăspundețiȘtergere